Sergio Marchionne – szef zarządu Fiata.
W końcu września - przypomina "Rzeczpospolita" - amerykańska firma mieli w kasie 5,7 mld dolarów gotówki, więcej od 4 mld dotacji, z jaką zaczęli postępowanie naprawcze. Synergie z Włochami, właścicielami 20 proc. udziałów i odpowiedzialnymi za działalność koncernu, wyniosą 500 mln dolarów od 2010 r. i 2,9 mld do 2014 r. dzięki wykorzystaniu struktur i sprzętu obu firm, taśm montażowych, wspólnym zakupom.
Również do 2014 roku ponad połowa pojazdów Chryslera będzie powstawać na podwoziach Fiata, do 2012 roku wszystkie modele ulegną modernizacji, a ich gama zwiększy się z 23 do 28. Niektóre znikną, a pojawią się nowe, np. Fiat 500, czy niektóre modele Alfa Romeo, wynika z publikacji w "Rz".
W ramach pięcioletniego programu po 2011 r. auta produkowane w USA, będą sprzedawane na rynkach europejskich pod markami Fiata i Lancia.
Za Oceanem Chrysler 300C, u nas Lancia Thesis?
I tak przykładowo: Chrysler Voyager zastąpi Lancię Phedra a nowa generacja Chryslera 300C będzie następcą Lancii Thesis sedan. Dogde Journey będzie sprzedawany ze znaczkiem Fiata, zastępując minivana Ulysse. Amerykańskie modele zastąpią również takie modele jak Fiat Croma i Sedici.
Wajcha
Źródło: Rzeczpospolita i Fiat Group Automobiles.