Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Piechociński przemalował płot

Co zrobić ze starym spróchniałym płotem ? Zamalować go nową farbą. Ludowy wicepremier Piechociński zarządził po gospodarsku rebranding kulejącego finansowo Bumaru na Polski Holding Obronny. Zabawę finansuje kilkanaście milionów PLN z kasy podatników.

Piechociński przemalował płot

Wicepremierowi Piechocińskiemu musiały pomylić się daty dożynek. Kilka dni temu Piechociński świętował hucznie zmianę nazwy padającego od lat państwowego holdingu Bumar na Polski Holding Obronny. Rebranding Bumaru będzie kosztował kilkanaście milionów PLN. Pytanie: po co ? Co zmieni przemalowanie fasady, poza niepotrzebnymi wydatkami ?

Państwowy Bumar traci pieniądze od dekady. Podobno miał pozytywny wynik w zeszłym roku, ale to nie kompensuje miliardów straconych wcześniej przez firmę. Bumar produkuje przestarzały sprzęt i dogorywa na kroplówce z państwowego budżetu. Państwowa kasa przyciąga ludowców jak muchy, więc wicepremier Piechociński zarządził po gospodarsku przemalowanie płotu Bumaru na płot Polskiego Holdingu Obronnego. Kilka dni temu odbyła się huczna feta, na której Piechociński dumnie ogłosił (cytat):

"Powstaje nowa jakość, która pokazuje, jak zmienia się podstawowa intencja: z rywalizacji poprzez walkę, także między sobą, do rywalizacji poprzez zdolność do współpracy i współdziałania"

wyborcza.pl/1,75248,13964315,Polski_Holding_Obronny_zamiast_Grupy_Bumar.html 

Puste słowa i lanie wody, ale nie za darmo. Rebranding Bumaru na Polski Holding Obronny swoje kosztuje. Warto popatrzeć bliżej kto załapał się na kontrakty. Dla przykładu, rebranding PZU kosztował 25 milionów PLN.

Cytujemy branżowego komentatora: "Realne analizy mówią o kilkudziesięciu milionach złotych potrzebnych na podstawowy rebranding Bumaru i jego spółek zależnych. Tym bardziej, że stara nazwa była intensywnie promowana do ostatniej chwili. Jeszcze kilka tygodni temu Bumar wydał kilkaset tysięcy złotych na obchody 10-lecia Grupy, wydawał też ogromne kwoty na promocję w czasopismach i imprezach typu Człowiek Roku tygodnika Wprost (według nieoficjalnych informacji, tylko na tę imprezę przeznaczył 200 tys. zł). W najlepszym wypadku oznacza to niegospodarność i zmarnowanie wielu milionów złotych"

http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=10496

Nie wiemy czy przy okazji fety zostały wręczone gościom szwajcarskie zegarki.

 

Rebranding kulejącego Bumaru to spore koszty. Ale ktoś na tym zarobił ...

Zarząd Bumaru wraz z prezesami kluczowych spółek Grupy na tle nowego, budzącego nieciekawe skojarzenia logo PHO / Zdjęcie: Zdzisław Zieliński

Data:
Kategoria: Gospodarka

StanislasBalcerac

Goodbye ITI - https://www.mpolska24.pl/blog/goodbye-iti

Z Panamy przez PRL do III RP, czyli o wpływie Wizjonerskiej Strategii Inwestowania (WSI) na Polskę -- czytaj cała prawdę całodobowo -- takze na Facebook / Goodbye ITI -- i myśl samodzielnie, bez TVN24

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.