Wszystko oczywiście pod pretekstem troski o Twoje bezpieczeństwo.
Lockheed Martin uczy raczkować swoje najmłodsze dziecko - broń która może zatrzymać każde auto nawet ciężarówkę z odległości 1 mili (1,7 km) bez konieczności użycia niebezpiecznych materiałów wybuchowych ,niszcząc praktycznie cały samochód.
Firma produkująca urządzenia na potrzeby obrony i bezpieczeństwa użyła lasera dużej mocy aby unieruchomić silnik półciężarówki podczas naziemnej próby prototypowego systemu broni laserowej o mocy 30-kilowatów. Laser ma miłą nazwę ATHENA, skrót od: Advanced Test High Energy Asset.
W oświadczeniu Lockheed Martin twierdzi, że system był w stanie wyłączyć silnik zamontowany na platformie badawczej (z włączonym silnikiem i działającym napędem), kierując wiązkę lasera światłowodowego o wysokiej jakości włókna, na silnik ciężarówki.
" Lasery z włókna światłowodowego rewolucjonizują sterowane systemy energetyczne," mówi szef działu technologii Lockheed Martina Jackson Keoki. " inwestowania w każdy komponent tego systemu-- od optyki i wiązki sterowania do lasera, po -rozmiar dysku, masę i efektywność energii."
ATHENA została zaprojektowana w oparciu o Lockheeddowski system ADAM (Area Defense Anti Munitions ) laserową broń stosowaną przeciwko małym celom powietrzu i na morzu. Lockheed Martin opracował technikę wykorzystującą widmo światła, łącząc ze sobą w jeden trzy 10-kilowatowe laserowe moduły tworząc potężną, wysokiej jakości 30-kilowatową wiązkę, która jest silniejsza niż jego 10-kilowatowe składniki.
Taka broń może być bardzo przydatna w operacjach wojskowych gdy trzeba zatrzymać pojazd który ma zamontowaną broń - rozwiązanie niezwykle popularne wśród grup terrorystycznych na świecie, w tym ISIS.
System ATHENA produkuje nawet Sudańska firma Military Industry Corporation.
ATHENA nie wysadza tych pojazdów w Hollywoodzkim stylu, ale zapobiega osiągnięciu przez nie obiektów infrastruktury, wież strażniczych i baz wojskowych.
"Test ten stanowi kolejny krok w budowie lekkiej i wytrzymałej broni laserowej dla wyposażenia samolotów wojskowych, helikopterów, statków i samochodów ciężarowych," mówi pan Jackson.
Mimo, że produkcja broni laserowej stanowi już w krajach rozwijających się, oddzielna gałąź przemysłu to nie rozwija się ona zbyt szybko gdyż produkcja ich jest droga. Jednak jeden strzał lasera jest w rzeczywistości znacznie tańszy niż pocisk. W niektórych przypadkach takich jak w system broni laserowej zainstalowany na jednym z najstarszych statków US Navy, USS Ponce, strzał lasera jest tańsze niż pocisk kalibru .50, który kosztuje trzy razy więcej.
Lockheed Martin to jest jedyna firma która pracuje nad bronią laserową. W rzeczywistości inne firmy mają także ogromne postępy w rozwoju systemów, które bez możliwości wykrycia mogą uderzyć celnie, szybko i skutecznie.
W 2008 roku na przykład, Boeing mógł się pochwalić dokładnością 5,5 tonowego systemu Advanced Tactical Laser, którym można strzelać w podczerwieni w zasięgu do 20 kilometrów. laser w przedziale 12-milowej. Rok później, Boeing ogłosił, że testy potwierdziły możliwość celnego trafienia celów ruchomych.
PS. Można się założyć że równolegle w takie urządzenia będą wyposażane cywilne służby specjalne i policja. Skończą się dzikie pościgi za uciekającymi samochodami na autostradach. Miejcie się na baczności.